پرسش‌نامه‌ی اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بزرگسالان ASRS-v1.1

اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بزرگسالان Adult ADHD

اکثراً نام اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه (ADHD) را شنیده‌ایم. این عبارت ممکن است شما را به یاد کودکانی که در توجه کردن مشکل دارند یا بیش از حد فعال یا تحریک‌پذیر هستند بیندازد. اما بزرگسالان نیز می‌توانند ADHD داشته باشند. حدود 4٪ تا 5٪ بزرگسالان مبتلا به آن هستند. اما تعداد کمی از بزرگسالان تشخیص داده می‌شوند یا تحت درمان قرار می‌گیرند.

در ادامه می‌توانید با انجام تست زیر شدت علایم بیش‌فعالی و نقص توجه خود را بسنجید.

توجه داشته باشید پرسش‌نامه‌ها فقط در پیگیری درمان شما کمک‌کننده هستند و تشخیص بیماری فقط با مصاحبه و معاینه‌ی روان‌پزشکی (توسط دکتر ترابی) مقدور است. لذا نتیجه‌ی این تست را جایگزین ویزیت روان‌پزشکی نکنید.

اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بالغین یا بزرگسالان دکتر ترابی

پرسش‌نامه‌ی اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بالغین یا بزرگسالان (Adult ADHD)

پرسش‌نامه‌ی اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بالغین یا بزرگسالان دارای 18 سؤال است. با توجه به شرایط خود در طی یک ماه اخیر به سؤالات پاسخ دهید. برای پاسخ به سؤالات محیط کار، تحصیل و منزل را در نظر بگیرید. چک‌لیست علائم ADHD بزرگسالان (ASRS-v1.1) با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) و کارگروه ADHD در بزرگسالان که شامل تیمی از روان‌پزشکان و محققان است، تهیه شده است.

پس از اتمام سؤالات پرسش‌نامه‌ی اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بالغین یا بزرگسالان، بر روی دکمه‌ی ارسال کلیک کنید تا نتایج شما برای دکتر ترابی فرستاده شوند. در صفحه‌ی بعد شما نمرات خود را مشاهده خواهید کرد. حتماً در مورد تفسیر نمرات از روان‌پزشک خود (دکتر ترابی) کمک بخواهید. گاهی تفسیر نمرات پرسش‌نامه‌ی اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بالغین یا بزرگسالان بدون نظر متخصص می‌تواند گمراه‌کننده باشد. اگر از مراجعین دکتر ترابی هستید کد پیگیری‌ای که زیر نتایج مشاهده خواهید کرد را در جایی ثیت کنید. با این کار این امکان را به دکتر ترابی می‌دهید تا شدت علایم شما را در طی درمان بررسی کند.

پرسش‌نامه‌ی اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بالغین

توجه داشته باشید پرسش‌نامه‌ها فقط در پیگیری درمان شما کمک‌کننده هستند و تشخیص بیماری فقط با مصاحبه و معاینه‌ی روان‌پزشکی مقدور است.

  • لطفاً مشخصات خود را وارد کنید. پاسخ به تمام سؤالات ضروری است.

  • لطفاً به سؤالات زیر پاسخ دهید، حالات خود را در هر یک از معیارهای نشان داده شده با استفاده از مقیاس زیر هر سؤال رتبه‌بندی کنید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که به بهترین نحو این‌که در طول 6 ماه گذشته چگونه خود را احساس کرده‌اید و یا امور خود را انجام داده‌اید توصیف می‌کند. پس از تکمیل پرسش‌نامه دکمه‌ی ارسال را فشار دهید.
  • Hidden