چهار عادت برای فرزندپروری بهتر

چهار عادت روزانه برای ارتباط بهتر با فرزندان

وقتی به کودکی خود نگاه می کنم، خاطرات زیبایی از ذهنم عبور می کنند: سفر کردن در تعطیلات تابستان،جشن عید سال نو، پیک نیک رفتن با خانواده ام، ماهیگیری کردن، بازی کردن با پدر و مادرم.

انجام این کارها و رابطه صمیمی داشتن با فرزندانتان وقت زیادی نمیخواهد، فقط چند نوبت در روز یا چند دقیقه وقت صرف کنید. روی فرزندانتان تمرکز کنید و توجه مثبت خود را به ایشان نشان دهید. چهار عادت روزانه زیر برای ایجاد این رابطه صمیمی به شما کمک می کند.

  • صبح خود را با تقدیس شروع کنید

صبحگاه می تواند یک چالش باشد. تلاش برای بیدار شدن و بیرون رفتن از خانه می تواند برای اعضای خانواده استرس آور باشد. چند دقیقه با فرزندانتان صحبت کنید، به صورتشان نگاه کنید و یک جمله زیبا مثل صبح بخیر عشقم، نگاه کردن به صورت قشنگت منو خوشحال میکنه بهترین روش شروع روز برای کودکتان است. فرزندانتان را در آغوش بگیرید هدف این است که همه توجه خود را به او معطوف کنید.

  • بعد از ظهر، بعد از مدرسه

حتی اگر فرزندانتان خیلی کوچک اند برای وقت گذراندن با آنها و وقت عصرانه برنامه ریزی کنید. صرف چای، میوه یا عصرانه را در برنامه روزانه خود قرار دهید. لازم نیست حتما در ساعت معینی این کار را انجام دهید، مهم وقت گذارندن شما با هم است.

  • با هم غذا خوردن

وقتی فرزندانم خیلی کوچک بودند و شوهرم چند شیفت کار می کرد هیچ وقت نمی توانستیم با هم شام بخوریم. بچه ها در اتاق بازی شام می خوردند و شوهرم هر وقت به خانه می آمد شام می خورد، به این نتیجه رسیدم که با هم صبحانه خوردن در اول روز می تواند مفید باشد. بعضی تحقیقات پیشنهاد می کنند که منفعت خانوادگی غذاخوردن بسیار است. شامل تغذیه سالم تر برای کودکان، بهبود آرامش روانی، پیشرفت تحصیلی و حتی کم شدن بزهکاری.

  • وقت خواب

من این عادت را در فرزندانم ایجاد کرده ام که قبل از خواب تمام اتفاقات روزانه شان را برایم تعریف می کنند. همیشه سه سؤال از ایشان می پرسم:

به من بگو امروز چه اتفاق خوبی برات افتاد؟

چیزی هست که بخوای به من بگی یا در موردش نگران باشی؟

یکی از رویاها یا هدفهات رو در زندگی به من بگو.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید